İlkokul

web-03
web-08
web yatay foto

 

2025-2026 Eğitim- Öğretim Yılı’na 13 ilkokul, 3 ana sınıfı şubesi ile başlayan DEÜ Özel 75. Yıl İlkokulunda sınıf mevcutlarımız en fazla 28 öğrenci olacak şekilde düzenlenmektedir. 

 

  Okulumuzda tam gün (normal) eğitim yapılmaktadır. İlkokulumuzun tüm sınıf düzeylerinde, Millî Eğitim Bakanlığı’nca belirlenen öğretim programlarının yanı sıra serbest etkinlik ve etüt saatleri içerisinde kurumumuza özgü, öğrencilerimize 21. yüzyıl becerilerinin kazandırılabileceği nitelikte, öğrencilerimizin yeteneklerini keşfedip geliştirmelerine katkı sağlayacak, eğlenceli, öğretici etkinlikler ve kulüp çalışmaları da yapılmaktadır.

 

  2025-2026 Eğitim ve Öğretim Yılı içinde, yukarıda değinilen etkinlik ve çalışmaların gerçekleştirilebilmesi amacıyla neşeli bilim, akıl ve strateji oyunları, masal terapi, dans, bilişim teknolojileri/yazılım/robotik kodlama, gibi serbest etkinlik uygulamaları gerçekleştirilmektedir.

 

  Kurumumuzdaki akademik yapılanma, MEB müfredatı (Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsayan sınıflarda bu model) ile doğru orantılı gitmekle birlikte hem ana dil bilinci hem de İngilizce okuma-dinleme-izleme-yazma ve konuşma becerileri bizler için oldukça önemlidir. İkinci yabancı dili eğitimine büyük önem veren okulumuzda, 3.sınıftan itibaren 2.yabancı dil (Almanca ya da Fransızca) eğitimine başlanır ve bu eğitim ortaokulda da etüt dersleri ile birlikte sürdürülür. Ayrıca sosyal etkinlikler komisyonunun oluşturduğu yıllık plan doğrultusunda öğrenci kulüpleri faaliyetlerini yürütür.

 

  Kurum misyon ve vizyonumuza, eğitim ilkelerimize bağlı olarak yaşadığımız dünyanın sürekli değişen yapısını yakından takip etmekteyiz. Amacımız, sadece bilgiyle donatılmış bireyler yetiştirmek değil sosyal açıdan kendini tanıyan, kendini iyi ifade eden, ailesinde öğrendiği değerleri kurumumuz bütününde de içselleştiren, sanata önem veren öğrencilerimize rehberlik ederek onların ellerinden tutmaktır. Bu doğrultuda sosyal faaliyetleri, farkındalık çalışmalarını ve projeleri de önemsemekteyiz. Ayrıca öğrencilerimizin anlatılan tüm bu akademik ve sosyal süreçlerde kazanımları ne kadar elde edebildikleri, iyileştirmeye açık yönleri veya güçlü yönleri süreç değerlendirme odaklı olarak değerlendirilmektedir. Bu bağlamda öğrencilerimiz e-Twinning ve Erasmus projelerinde, Eko-Okullar etkinliklerinde, spor müsabakalarında, münazara yarışmalarında aktif olarak yer almaktadırlar.