Rehberlik


Rehberlik ve Danışmanlık Birimi

Rehberlik; kişinin kendisini anlaması, yaşadığı sorunlara çözümler bulması, gerçekçi, uygulanabilir kararlar alması, sahip olduğu yeteneklerin, kapasitenin doğru değerlendirilmesi ve geliştirilmesi, sosyal çevresi ve doğa ile uyumlu ve dengeli bir ilişki kurabilmesi ve sürdürebilmesi olarak tanımlanabilir.

Okulumuzda, öğrencilerimizin potansiyellerini maksimize etmelerine yardımcı olmak, öğrencinin gelişmesine ve çevresi ile uyumuna, bugün ve gelecekte gereksinim duyacağı bilgileri, davranışları kazanmasına yardım etmeye yönelik süreçlerde rehberlik etmekteyiz.

Geniş bir yelpazedeki konulara öğrencilerimize destek sağlayarak öğrencilerimizin sağlıklı bir şekilde büyümesine ve gelişmesine katkıda bulunmak amacıyla:

  • Öğrencilerimize bireysel olarak; akademik başarı, kişisel gelişim, sosyal ilişkiler gibi konuları kapsayan rehberlik hizmetleri sunmaktayız. Öğrencilerimizin ihtiyaç duydukları konulara yönelik bilgi vermek amacıyla grup çalışmaları, seminerler ve atölyeler düzenleyerek destek olmaktayız.

 

Öğrencilerimize Yönelik

Okul öncesi düzeydeki öğrencilerimize sınıf içi veya bireysel olarak yapılan çalışmalarda okula uyum, mahremiyet, duyguları tanıma ve kontrol etme, bilinçli teknoloji kullanımı, öz bakım becerileri gibi konularda gelişim düzeylerine uygun bilgiler verilmektedir. İhtiyaç duyulan konular ile ilgili destek sağlanmaktadır. Okul olgunluğu çalışmalarımızla da ilkokul hazırlığı ölçülmektedir.

İlkokulda okula yeni başlayan öğrencilerimiz için okula uyum çalışmalarına önem vermekteyiz. Tüm ilkokul sınıflarımızda öncelikle bilinçli teknoloji kullanımı, problem çözme, öfke kontrolü, akran zorbalığı, planlı ve düzenli olma gibi çalışmalarımız hem birebir hem de grup görüşmeleri biçiminde yıl boyunca uygulanmaktadır.

Ortaokul kademesindeki öğrencilerimize LGS süreci başta olmak üzere akademik başarılarını artırmaları için stratejiler sunarak sınıflarımızda akademik başarıyı artıracak rehberlik çalışmaları gerçekleştirmekteyiz. Her bir çocuğumuzun başarısının takibi ve çocuklarımıza iyileştirme çalışmalarıyla yardımcı olmaktayız. Sosyal ve duygusal iyi oluşlarının takibini yaparak sosyal becerilerinin gelişimine ve uygulamadaki karşılaştıkları zorluklar var ise danışmanlık yapmaktayız. Velilerimizle iş birliği kurarak, devamlı iletişim sağlayarak öğrencilerimizin akademik, sosyal ve duygusal gelişimini desteklemek, ailelerimize de rehberlik ve danışmanlık hizmetleri sunmak gayretindeyiz.

Rehberlik servisi yıl boyunca; öğrenci, öğretmen ve velilere, düzenli bir iletişim ve bilgi paylaşımı içerisinde bulunmaktadır.  Öğrencilerimizin yaşadığı acil durumlarda veya kriz anlarında öğrencilerimize yardımcı olarak, ailelerimizle iletişime geçerek problemi çözme yollarını konuşarak gerektiğinde öğrencileri, ihtiyaçlarına uygun kaynaklara yönlendirerek danışmanlıksunmaktayız.

Velilerimize Yönelik

Sorunların çözümünde ya da hedeflere ulaşma sürecinde okul, aile ve öğretmen iş birliğini sağlayarak çalışmalarımıza devam etmekteyiz. Aileler ile yaptığımız düzenli görüşmeler ile “Koruyucu-Önleyici ve Çözüm Odaklı Rehberlik Çalışmaları” okulumuzda öne çıkmakta, olası sorunlar yaşanmadan önce önlem alabilmek için aile görüşmelerine, seminerlere ve yazılı bültenlere önem verilmektedir.

Rehberlik birimi tarafından rehberlik bültenleri düzenli aralıklar ile velilerimize iletilmektedir. Bu bültenlerde, velilerimizin talebi ve ihtiyacına yönelik olarak “Ebeveyn ve Çocuk İletişimi, Bilinçli Dijital Kullanımı, Zaman Yönetimi” gibi konulara yer verilmektedir.

Veli seminerlerimiz, ihtiyaçlara yönelik konular başta olmak üzere bilinçli teknoloji kullanımı, ebeveyn ve çocuk iletişimi, sağlıklı sınır koyma gibi konularda rehber öğretmenlerimiz veya alanında uzman kişiler tarafından sunulmaktadır.

Öğrencinin yetenekleri, özellikleri, güçlü ve güçsüz yönleri, beklentileri, aile ortamı, akademik başarı durumu vb. yönleri hakkında çeşitli bilgiler, yıl içerisinde test, anket, görüşme, grup rehberliği, veli görüşmeleri ile rehberlik servisi tarafından edinilmektedir. Bu çalışmalar öğrencinin gelişimini izlemek ve yardımcı olmak için kullanılır. Öğrencimizin gelişiminde iş birliği amacıyla sonuçların velilerimizle paylaşılması ve görüşmeler yapılmaktadır.

ÖLÇME DEĞERLENDİRME 

Genel olarak ölçme değerlendirme çalışmaları ile öğrencilerin sahip oldukları kapasiteyi ortaya çıkararak öğrenci, sınıf ve okul bazında başarıyı ve eğitimin kalitesini yükseltmek amaçlanmaktadır.

Rehberlik biriminde ölçme ve değerlendirme; öğrencilerin gelişimini izlemek, öğrencinin güçlü yönlerini belirlemek, zayıf yönlerini anlayarak, ihtiyaçlarını belirlemek ihtiyaçlarına daha etkili bir şekilde yanıt verebilmek için önemlidir ve rehberlik hizmetlerini etkili bir şekilde sunabilmek için kullanılan araçlardır. Dikkat, okul olgunluğu, akademik değerlendirmeler ölçme ve değerlendirme de kullanılan öncelikli konulardır. Öğrencinin güçlü ve zayıf yönleri doğrultusunda özel bir rehberlik planı oluşturulabilir. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde aileler ve öğretmenlerle iş birliği önemlidir.

Okulumuzda ölçme değerlendirmenin temel amacı, öğretmenlere öğrencinin öğrenme düzeyi hakkında bilgi sağlamak ve uygulanan yöntemlerin yeterliliğinin doğru değerlendirilmesinde katkıda bulunmaktır.

Okulumuz rehberlik birimi içerisinde ölçme değerlendirme çalışmaları ve uygulamaları gerçekleştirilmektedir. Bu konu ile ilgili gerekli yazılım ve optik okuyucu ile yıl boyunca uygulanan deneme sınavlarının detaylı konu ve başarı analizleri, öğrenme süreçleri ile ilgili bilgiler, öğretmenler, öğrenciler ve velilerle düzenli olarak paylaşılmaktadır.

DEĞERLER EĞİTİMİ

Değerler, bir kişinin karakterini, dünya görüşünü ve toplumsal ilişkilerini şekillendiren temel inançlardır. Yaşamsal değerleri bilen ve bu değerlere sahip olan kişiler yaşamda başarı kazanmış kişilerdir. Değerler eğitimi, öğrencilere etik değerler, sosyal sorumluluk, hoşgörü, saygı gibi önemli kavramları içselleştirmeyi hedeflemektedir.

Yaşamsal değerler eğitiminin amacı öğrencinin insani yönünü ele almak, onun ‘iyi’ değerlerini ve bu değerlere göre davranmanın ne olduğunu bilmesine yardımcı olarak sosyal ve duygusal gelişimini desteklemektir. Her bir değerin eğitimi, bireylerin karakter gelişimine katkı sağlar. İyi insan kavramını bilen bireyler, etik değerlere uygun hareket ederler ve toplumlarına olumlu bir etki yaparlar.

Değerler eğitimi kişiye doğru ile yanlışı ayırt etme, dürüstlük, adalet, güvenilirlik gibi etik değerleri öğreterek, etik kararlar almasına yardımcı olur. Yaşamsal değerler eğitimi yaşam boyu gereken bir eğitimdir. Okul ise değerlerin uygulandığı yaşam alanıdır.

Vatanseverlik, sorumluluk, yardımseverlik gibi toplumsal değerler, bireylere toplumlarına karşı sosyal sorumluluk geliştirerek başkalarına yardım etme, toplumlarına katkıda bulunma gibi kavramları kapsamaktadır.

Değerler eğitimi, bireylere farklılıklara saygı duymayı, hoşgörüyü benimsemeyi öğretir. Bu, kültürel çeşitlilik, cinsiyet eşitliği gibi konularda duyarlılığı da içermektedir. Öğrencilerimize başkalarının duygularını anlama ve onlarla empati kurma yeteneği kazandırır. Bu kazanım, onların daha iyi iletişim kurma, anlayışlı olma ve sorunlara çözüm bulma becerilerini geliştirmeye yardımcı olur.

Bireyin duygusal ve sosyal yeterliliğinin oluşması sürecinde toplumların başvurabilecekleri en önemli kaynaklardan birisi de okuldur. Okulumuz yaşamsal değerler eğitimi ile bu yeterlilikleri sağlamada önemli görevler üstlenmiştir. Bireyin kendisine ve topluma yararlı olacak temel insani değerleri ve sosyal becerileri kazandırma yaşamsal değerler eğitiminde; öğrencinin psikolojik, bilişsel ve sosyal yapısına hitap edecek şekilde sınıf çalışmaları, sohbetler, oyunlar, şarkılar, geziler, dramalar, dijital kaynaklardan olan videolar da kullanılarak çalışmalar yapılmaktadır. Öğrencilere kazandığı değerleri davranışla ifade etmeleri yönünde fırsat vererek insani değerleri kazandırmak ve hayata geçirmelerini sağlamayı amaçlarız. Okulda tüm öğretmenlerin değerlere model olmasını amaçlar.

Bu program doğrultusunda okul ve aile iş birliğinin sağlanması çocuklarımızın değerler eğitimlerini sağlıklı tamamlamalarında önem kazanmaktadır. Ebeveyn olarak tutum, duygulanım ve davranışlarımızla çocuklarımıza model olunması, çocuklarımızın ulusal ve evrensel insani değerleri edinmiş bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunacaktır.